close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Mýty o břišním tanci

8. září 2008 v 16:55 | Asma |  Brišní tanec
Zdravím, našla jsem nejčastější mýty o břišním tanci (už jen ten název...). Tučně je vždycky mýtus, pod tím odpověď mého zdroje a kurzívou můj komentář.
Břišní tanec se tančil v harémech, aby tak tanečnice upoutaly pozornost sultána a ten si je vybral. Tento tanec byl původně určen ke svádění mužů.
Ve skutečnosti tento tanec tančily ženy pro ženy, přítelkyně, tety, matky a sestřenice. Kromě porodu se byl tento tanec tančen v dobu, kdy byli muži pryč z tábora, a také na svatbách.
Není, co dodat. Snad jen to, že ženy tančící v harémech měly původně pobavit dámské osazenstvo (tj. sultánovy ženy), nikoliv jeho samotného.
Břišní tanec přišel do arabských zemí a Afriky až s Cikány, kteří migrovali z Indie.
Ve skutečnosti se takto v Africe tančilo dlouho před tím, než se do oblasti dostali Cikáni, a také v Turecku existuje dávná tradice podobného tance s výraznými pohyby boků. Samozřejmě že některými ženami byl tanec používán pro povzbuzení muže, ale to bylo jen v soukromí. Břišní tanec vyučují matky, a ty by jistě své dcery neučily svádět.
Ano, ano, je skutečně velice těžké určit kořeny orientálních tanců… Tuší se, že vznikl v dálných kulturách Orientu, Indie, Středního východu a také Afriky.
Tanečnice mají v pupíku šperk.
Šperk v pupíku byl nápad některého hollywoodského režiséra. Tanečnice na Předním východě šperky v pupíku nepoužívají.
Souhlasím… Hollywood vůbec představuje tento styl tance jako vysoce komerční záležitost,
často s mnoha fikcemi. Nutno říci ke cti Hollywoodu, že úplně jméno tanci nezkazil a zvedl o něj zájem.
Název břišní tanec je jen jiný název pro baladi tance, které se tančí v Egyptě.
Název břišní tanec začal používat americký promotér Sol Bloom, když se pokoušel zlákat návštěvníky světové výstavy v Chicagu v roce 1893, aby navštívili "Káhirskou uličku".
Podobně se má za to, že bederní pásy a podprsenky, pošitý zlatými mincemi, je vynález hollywoodského kostyméra Boba Mackieho.
Co se týče označení, četla jsem, že název břišní tanec dali světu Francouzi (ve francouzštině "danse du ventre"), naprosto fascinovaní pohybem bříška tanečnice, že úplně vypustili jiné části těla. Ale vzhledem k tomu, že do Francie a Ameriky se orientální břišní tanec šířil přibližně ve stejnou dobu, je opět dost sporné, kdo první s tímto označením přišel.
Dále jsem četla, že za bederní pásy a penízkové šátky vděčíme Turkům, kteří se také zasloužili o rytmizaci tance. Také každý styl tance má jiný kostým. Pravda ovšem asi bude, že "masově" se podobné třpytivé doplňky a ozdoby rozšířily opět díky Hollywoodu…
Tak co, ještě si pořád myslíte, že při vystoupení někoho svádíme???
Tohle asi není nejběžnější představa harému, ale tu běžnou jsem sem dát nemohla, z čistě morálních důvodů a také proto, že bych musela změnit nastavení blogu na "do 18ti let nepřístupno".
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 8. září 2008 v 17:25 | Reagovat

.....jak rikam je to jak z encyklopedie....sorac ae  je to tak.

rada bych ti napr s nejakejma clanka helfla ae by ses taky musela ozvat na tu minulou zpravu .....ma to bejt tvuj blog o vsem co chces jenze kdyz tohle ctu tak je  to hrozne neosobni.vubec do toho nedavas kousek sebe vlastne to co jsi takhle to vypada jak kdyz jsi ledova kralovna ktera k sobe nikoho nepusti ani svoji kamaradku natoz pribuzenstvo atd.

2 Asma Asma | 8. září 2008 v 18:26 | Reagovat

Drahá brisni tanecnice z haremu. Nevadí mi kritika, ale základní pravidlo zní: Když se mi někde nelíbí, tak už tam nechodím. Nevím, jestli máš blog, protože ho tu nikde neuvadíš, ale tvou nabízenou pomoc s díky odmítám. Už z principu, je to MŮJ blog, na který si můžu psát, co já uznám za vhodné. Že jsou články jako z encyklopedie, s tím souhlasím a jsem na to hrdá, protože se tím můžu chlubit, narozdíl od jiných rádoby odborných stránek, které soutěží o největší počet pravopisných chyb. Blog není "o všem", je pouze a jedině o orientálním tanci, proto jsem ho držela, držím a budu i nadále držet na odborné úrovni. Nevím, jak dlouho tancuješ, ani kolik toho o orientálních tancích víš, ale podle mě, když už se věnuji něčemu takovému, tak o tom chci něco vědět, abych pochopila tu kulturu, jejich svět apod. Také nechápu tvoji poslední větu o té kamarádce. Jak můžeš vědět, jaká jsem, jen podle stránky na internetu??? Známe se snad osobně? Zkus se nad tím zamyslet. Pokud se ti tu vážně tolik nelíbí, nemusíš sem chodit.                                      S pozdravem Asma Bilqis

3 sunshine sunshine | Web | 9. září 2008 v 17:15 | Reagovat

to brisni tanecnice z haremu:

ha....a to nevíš vše, ve škole chodí v brnění, nebo má kolem sebe ohrádku s vysokým napětím, aby se k ní nemohl nikdo přiblížit...a nebo, což je novinka zaleze do školního mrazáku....

4 Asma Asma | 9. září 2008 v 18:48 | Reagovat

Díky sunshine, vážně díky...xD Něco tu jiskří... A, já si umyla ruce xD.

5 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 15. září 2008 v 9:26 | Reagovat

jo asi tak bych si to predstavovala.jako ja ji neznam jo ale soudim podle stylu psani. Na skole kterou, doufam uspesne dostuduju, tak mam  predmet grafologii.Grafologii bych se pak chtela zivit.Kazdou chvili na to budu mit osvedceni tak mi nerikej kdyz sem nejlepsi ze tridy ze nevim o cem mluvim

6 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 15. září 2008 v 14:49 | Reagovat

s tou kamoskou to neevim cos myslela ze mam narazet nikdy jsem te nevidela je mi jasny ze mas rada orientalni tanec.kdysi sem zkousela delat si blog taky sem zacala s orientalnim textema pak mi kamoska rekla ze kdyz to kopiruju jen tak z nejakejch clanku a neprepisu si to podle svyho tak to vlastne nebude tvoje dilo ae bude to jak z encyklopedie od ty doby sem zacala vic psat ze svych slov a pritahla jsem vetsi navstevnost a taky jsem dala na blog dalsi rubriky sice ne o brisnim tanci ale pak zas byl blog obsahlejsi.

7 Asmar Asmar | Web | 16. září 2008 v 13:11 | Reagovat

to že si nejlepší ze třídy na nějakej předmět co ani newim co to vlastně je, tak to ovšem neznamená že dokonale rozumíš celýmu světu. nenapadlo tě třeba že to asma dělá pro to že jí to baví a pro kamarádky který to bude bavit číst? ne pro lidi který studujou nějakou grafologii a myslej si že všemu rozuměj......

8 Margareta Margareta | E-mail | Web | 16. září 2008 v 17:11 | Reagovat

brisni tanecnice z haremu: grafologie je ti tu asi na nic, když se zabívá rozborem RUČNĚ psanýho písma.  A jen tak mimochodem "encyklopedický" text se mi čte mnohem líp než text, kterej je defakto kolikrát o ničem, s chybama, bez diakritiky a bez správné typografie.

Taky pokud sis nevšimla, tak je tu dost i toho psanýho textu přímo od ní a znám blogy, kde je to mnohem horší...   A taky je kolikrát lepší, když se člověk něco jasně dozví, než když je to tlachání mimo, který se sice třeba dobře čte, ale je to naprosto k ničemu a obsahuje to minimum podstatného.

P.S: Toto je můj názorXD A komu se nelíbí, já mu ho nevnucuju.:)

9 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 16. září 2008 v 18:39 | Reagovat

Bre ja taky chapu vase nazory vy akorat tady rozpoutavate zbatecnou slovni potycku.Nemuzu se vyjadrit nebo co?Nerikam zze by autorka tohohle blogu mela psat ja newm buhvi jak ale rikam trosku vic osobne  a mala poznamka grafologie se zabyva taky stylem psani jak se clovek vyjadruje atd. taky podle toho se to dela neni to uplne dokonola ale je to taky tak.Vydim ze se  tady proste nelibej nazory ktery  reknou kritiku na tenhle blog to je pak tezky pak se tenhle blog nemuze vybrousit az do nejlepsi kvality.....jak rikam ja vam vase nazory neberu tak vy neberte moje se chovate jak kdybych vam udelala buh vi co...

10 Asma Asma | 16. září 2008 v 18:55 | Reagovat

Já nevím, ale tu slovní potyčku jsi tu rozpoutala ty, a ještě jsi po mně chtěla odpověď, tak nevím, proč ti to teď najednou vadí. Odpověď co se týče té kritiky je u předchozího článku. A podle toho, co čtu, tak holky pouze vyjadřují svůj názor, stejně jako ty. A mimochodem, ve slově vidět je měkké i a čeština používá interpunkci a diakritiku, grafoložko...

11 Margareta Margareta | E-mail | Web | 17. září 2008 v 19:15 | Reagovat

Já chápu, když má někdo názor, ale podle některého vyjadřování, se na to nedá reagovat jinak....Jedna věc je slušně říct názor, ale tohle zní tak trochu drze? no nevim, jak to přesně napsat... V tomhle případě se to trochu motá jedno s druhým, chvíli mi to přijde jako slušná kritika a pak najednou už ne....

12 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 19. září 2008 v 22:02 | Reagovat

asma-pride mi ze te to nejak rozhazuje ze nepouzivam diakritiku kdyz jsem na pocitaci tak moc diakritiku nepouzivam je to rychlejsi ale kdyz pisu clanek tak ji pouzivam.s tim videt sem se asi preklepla to se mi obcas stava.asi se vam zda ze sem trosku hr a proto se vam moje kritika nelibi ja na vas nic nemam tak se uklidnete stejne mi to pride trapny kdyz takhle  se opirate do nekoho dalsiho . cetla sem jeden blog a tam sem na vas taky narzila chvili sem to cetla a pak sem prestala mela sem v tom hroznej maglajz ale odpustte mi to vyjadreni-jedete jak buldozer a nikomu se nevyhejbate proste jestli nekomu neco vadi tak se nemuze ani vyjadrit k nicemu.myslim si ze nejlip se tady k tomu vyjadrila margareta v poslednim komentari.preberte si tyhle slova jak chcete.a myslim si ze vas tim nejak neurazim  a ze sem vse psala v mire.

13 asmar asmar | Web | 23. září 2008 v 19:21 | Reagovat

tak aspon souhlasíš že to zní drze. hele mě docela štve, když někdo řiká něco o někom koho vůbec nezná jen podle nějakýho článku.... A jakej že to byl ten blog? jestli myslíš ten blog, zveřejnila jedna holka nějakej mail a docela slušně jela do asmy, tak se moc nediv ano? neuvědomuju si žádnej jinej blog kdybych do někoho jela

14 brisni tanecnice z haremu brisni tanecnice z haremu | E-mail | 26. září 2008 v 17:48 | Reagovat

no to zas ja jo mno ale to nevadi...myslim si stejne ze ta holka ma pravdu podle toho co psala v tom mailu tak s ni plne souhlasim....

15 asmar asmar | Web | 26. září 2008 v 21:42 | Reagovat

hele uznej že to byla maličko soukromá věc a že to ta holka neměla nejmenší právo to zveřejnovat. to prostě je jen mezi asmou a ní a dávat to na blog aby si to někdo přečet a tak si udělal o asmě nějakej úsudek bez toho aby přesně věděl co tomu mailu předcházelo, je trochu snížení se pod úroven gorily.... už si přesně nepamatuju co v tom mailu bylo, ale opravdová kamarádka která by chtěla to kamarádství obnovit by tohle asi nezveřejnila. ale to je dávno vyřešená věc...

16 asmar asmar | Web | 26. září 2008 v 21:42 | Reagovat

a cos myslela tim ,,no to zas ja jo mno ale to nevadi"?

17 Margareta Margareta | E-mail | Web | 27. září 2008 v 17:01 | Reagovat

Doufám že se tu nebude probírát ta hádka předtim, pže ta už je vyřešená a to už bych se fakt zcvokla. A teď začínám mít podezření, že se s těma holkama znáš. Protože to není zas tak známej blog... Ale nechci do toho rejpat, začalo to zase tou blbě napsanou kritikou, která má hlubší význam.....

18 Asma Asma | 28. září 2008 v 17:47 | Reagovat

Já mám zvláštní dojem, že brisni tanecnice z haremu ví o tom mailu nejvíce z nás všech... Jak jinak by věděla, co v něm bylo napsané... A když už se zabývá tou grafologií a je tak chytrá, mohlo by ji napadnout, že má specifický styl psaní, který mi někoho připomíná... Přeberte si to každá po svém. Já doufám, že tu nebudu zase muset mazat komentáře a blokovat návštěvníky jako předtím.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama